Thursday, January 3, 2013

Various diseases spread in refugee camps Rohingya in Bangladesh / Berbagai penyakit menyebar di kamp-kamp pengungsian Muslim Rohingya di Bangladesh

Various diseases spread in refugee camps Rohingya in Bangladesh

SiraajKamis, January 3, 2013 22:24:51

Teknaf (Arrahmah.com) - Pneumonia, fever, cough, abdominal pain and diarrhea recently spread among refugee children in Bangladesh-Burma border, said a local doctor, told Kaladan Press.

The disease is mainly spread in the camps were not officially registered with the government, such as Leda and Kutupalong refugee camp.

"Many Rohingya refugee children who are not enrolled in a makeshift camp at Leda and Kutupalong has suffered a variety of illnesses since late 2012," the source said.

According to the refugees, children with the disease are given basic maintenance of existing humanitarian organizations, such as Medicins Sans Frontieres (MSF), Muslim Aid, and more.


Rohingya Refugees in the Muslim Aids Clinic
"Most refugee children (1 to 7 years) suffering from these diseases (mentioned-ed)."


Rohingya refugees in MSF Clinic
Emergency camp is located in an open field in the hills, the wind chill, especially their camp only made of plastic, bushes and tree branches.

A health worker in the refugee camp, said the children are now exposed to pneumonia.


Rohignya camps were not officially in Kutupalong, Bangladesh
He added that, "In the camps is very cool because it lies between the mountains and the Naff River, that the refugees suffer from cold even more."

It is also common in official camps in Nayapara and Kutupalong, the children there are also exposed to pneumonia, fever, cough recently, according to a health care worker at the camp. (Siraaj / arrahmah.com)

http://arrahmah.com/read/2013/01/03/25876-berbagai-penyakit-menyebar-di-kamp-kamp-pengungsian-muslim-rohingya-di-bangladesh.html

==============================

Berbagai penyakit menyebar di kamp-kamp pengungsian Muslim Rohingya di Bangladesh


Siraaj

Kamis, 3 Januari 2013 22:24:51


TEKNAF (Arrahmah.com) - Radang paru-paru, demam, batuk, sakit perut dan diare baru-baru ini menyebar di antara pengungsi anak-anak di perbatasan Bangladesh-Burma, kata seorang dokter lokal, dilansir Kaladan Press.

Penyakit terutama tersebar di kamp pengungsian yang tidak resmi terdaftar di pemerintah, seperti kam pengungsian Leda dan Kutupalong.

"Banyak anak-anak pengungsi Rohingya yang tidak terdaftar di kamp darurat di Leda dan Kutupalong telah menderita berbagai macam penyakit sejak akhir 2012," kata sumber.

Menurut para pengungsi, anak-anak yang terkena penyakit diberikan perawatan dasar oleh organisasi kemanusiaan yang ada, seperti Medicins Sans Frontieres (MSF), Muslim Aid, dan lainnya.Pengungsi Muslim Rohingya di Klinik Muslim Aids

"Kebanyakan anak-anak pengungsi (1 hingga 7 tahun) menderita penyakit-penyakit ini (yang disebutkan -red)."Pengungsi Muslim Rohingya di Klinik MSF

Kamp pengungsian darurat ini terletak di lapangan terbuka di daerah perbukitan, diterpa angin dingin, terlebih kamp mereka hanya terbuat dari plastik, semak-semak dan ranting pohon.

Seorang pekerja kesehatan di kamp pengungsian tersebut mengatakan bahwa anak-anak sekarang terkena radang paru-paru.Kamp pengungsian Rohignya yang tak resmi di Kutupalong, Bangladesh

Dia menambahkan bahwa, "Di kamp-kamp ini sangat dingin karena terletak di antara Pegunungan dan Sungai Naff, sehingga para pengungsi menderita kedinginan yang lebih lagi."

Hal serupa juga terjadi di kamp pengungsian resmi di Nayapara dan Kutupalong, anak-anak di sana juga terkena radang paru-paru, demam, batuk baru-baru ini, menurut seorang petugas kesehatan di kamp tersebut. (siraaj/arrahmah.com)